Mărturisirile unui iubitor de dulciuri

Observăm cum de ceva vreme toamna incearcă să își intre în drepturi, așa cum e obișnuită în fiecare an. Doar că data asta mai șontâc-șontâc.

Un pas înainte, doi înapoi. Ceea ce nu e rău pentru noi, iubitorii de căldură și de soare, cărora ne place să păstrăm cât mai mult din căldura verii pe lângă noi, în ținuturi cu (teoretic) patru anotimpuri bine definite.

Bine definite….până nu de mult. Pentru că observăm tot mai clar efectele schimbărilor climatice din ultimii ani și încercăm să ne adaptăm la ele.

Deși, dacă privim totuși cu un ochi mai atent, vedem că suntem și noi destul de asemănători acestor toamne (sau veri) prelungite. Pretindem că nu suntem chiar așa de bătrâni sau de…înaintați intr-ale toamnei…vârstei și ezităm să ne intrăm in ”drepturile” care se cer.

La fel ca toamna din acest, și din anii trecuți, procedăm și noi in multe situații. Ne facem liste sau ne propunem ”rezoluții” despre cum vom avea un stil de viață sănătos, ne vom apuca de sport și vom mânca doar kiwi, chia și lapte de soia. Însă mereu amânăm să le punem în practică așa cum trebuie, să recunoaștem ”toamna” de care ar trebui să beneficieze și corpul nostru.

Pentru că trebuie să îi recunoaștem și lui niște drepturi.

Încercăm pe cât se poate să îl păcălim că e mai tânăr decât este de fapt, în speranța că poate ne crede.

Culmea este că de multe ori o face, ne crede și el.

Dacă îi dăm hrana necesară, atât organismului cât și creierului, avem toate șansele să ne devină un prieten de nădejde pe termen lung.

În general încercăm însă să il facem rapid un aliat al nostru, mai degrabă decât un prieten.

Îi spunem; uite, de mâine te duc la sală, acolo ai să execuți toate mișcările pe care ți le impun eu și în două săptămâni vei fi pentru mine un corp de atlet, ok?

Și tot de mâine te voi hrăni doar cu salate și susan și mă aștept ca în  15 zile să am un corp de zeiță, perfect sculptat, ok?

Hm, ce să vezi….ni se pare sau corpul chiar are o ”inteligență” a lui? Ne ascultă însă doar așa cum vrea el, pentru că ce să vezi, are o rezistență sau ”încăpățânare” mai mare decât ne-am fi așteptat.

Cum, nu am corpul lui Jennifer Lopez în două săptămâni?

Nu, pentru că nu sunt ea și nici nu aș dori poate să fiu ca ea. Aș vrea însă să obțin beneficiile maxime pe care le pot de la corpul meu, în condițiile în care nu sunt un împătimit al sălilor de sport și nici atât al dietelor. Ceea ce contează cu adevărat, chiar și in cazul menționat mai sus, este un stil de viață echilibrat, care să țină cont de câteva reguli de bază însă care să fie respectate cu sfințenie.

 

Fără a fi sau a mă pretinde vreun fel de guru sau life-style influencer, iată ce am ales să fac în condițiile în care trebuie să mă împac cu schimbările provenite de la ”toamna vârstei”. Mici ajustări pe care organismul mi le-a cerut și pe care am început să le aplic treptat, pentru a ne adapta unul altuia, eu și corpul meu:

  • paharul de dimineață de hidratare, obligatoriu inainte de cafea sau de mâncare; pentru un plus de energie adaug ghimbir ras sau lămâie, cu un strop de miere.
  • reprezintă o detoxifiere naturală a organismului după somn iar lămâia sau ghimbirul sporesc acest efect; în plus stimulează detoxifierea ficatului și curăță corpul de toxine și impurități

  • un minim de 10-15 minute pe zi de exercițiu fizic cu care să încep ziua mă asigură că organismul nu reacționează prea violent atunci când va fi supus unor traume fizice de mai mare sau mai mic impact. Chiar și dacă asta ar presupune începerea unui antrenament regulat la sala de sport, organismul va fi deja mult mai pregătit!
  • un minim de 20-30 minute de exercițiu fizic moderat, de întreținere, care poate însemna și o plimbare pe jos dar în ritm susținut.
  • despre importanța hidratării in timpul zilei m-am convins la un seminar…teoretic. Am aflat despre toate beneficiile unui consum regulat de apă. Cu siguranță nu mă încadrez zi de zi în acei 2 l despre care se spune că sunt necesari in fiecare zi, dar de când am obișnuit corpul treptat cu acest consum regulat, asta se vede în:
  • buna funcționare generală a organismului, aspectul tenului, arderea mai rapidă a caloriilor și multe altele!

  • mese mai ușoare și mai regulate, car au înlocuit treptat rețete tradiționale românești sau de alt tip, cu feluri mult mai prietenoase (pentru organism) și mai ușor de preparat, din paste integrale, orez mai puțin rafinat și in variate combinații cu legume, semințe și chiar fructe de orice fel.

 

Bun, provocarea cea mai mare pentru mine a fost (și mai este în continuare) cum mă împac cu consumul de dulciuri. Pot chiar să recunosc cu oarecare rușine că încă sunt mare consumatoare de dulciuri, dar încerc să compensez în alt fel sau mai bine spus să le înlocuiesc cu altceva.

În acest sens, schimbările în alimentație provin din faptul că am introdus treptat (și am eliminat astfel altfel de consum) gustări între mese de un alt tip, unele mai sănătoase și adaptate stilului de viață pe care îl duc.

Mai exact, semințele, fructele uscate de orice fel au devenit prietenii mei buni pentru multe gustări și chiar pentru mese. Semințele de goji, susan, chia, migdale etc au devenit parte de nelipsit din micul dejun (combinate cu un iaurt ușor) sau în variatele și coloratele mese de prânz cu diverse alimente bogate în minerale, nutrienți și vitamine.

Un exemplu recent preparat sunt pastele tagliatelle cu dovleac, salvie și semințe crude de dovleac pentru asezonare. Mmm..un deliciu de toamnă!

Mai jos este imaginea unei alte rețete de sezon, supă thailandeză din semințe de dovleac propusă de către cei de la SanoVita, a cărei metodă de preparare o găsiți  pe blogul lor.

Supa thailandeza de dovleac

Un prieten de nădejde al meu, acest SanoVita, de nelipsit de mult timp, pentru că se află pe piața din România de peste 20 de ani. Prin varietatea lor extrem de generoasă de produse, găsesc orice sortimente îmi doresc de fructe uscate, semințe crude, cereale integrale sau diverse alte minunății. Tot ce îmi pot dori în materie de ciugulituri într-ale fructelor uscate, semințelor, cerealelor etcetera, și care înlocuiesc cu succes neprietenoasele (pentru organism) chipsuri, aluaturi sau alte ciudățenii în ambalaje vidate, sau alte mărunțișuri cu care am vrea să păcălim foamea dintre mese!

Iar rețetele de dulciuri propuse de ei în articolele menționate înlocuiesc de mult timp învechitele rețete de la bunici cu mult zahăr, multe ouă și mult unt, și sunt nu doar delicioase, dar și mult mai sănătoase!

budinca de tapioca perle cu fructe uscate

Vă doresc împăcare ușoară cu anotimpurile vieții și adaptare și mai ușoară! Pentru că toate sunt la îndemâna noastră!

Foto: SanoVita. Articol ce participă la competiția SuperBlog 2018. 

 

 

 

 

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

WordPress.com.

SUS ↑

%d blogeri au apreciat asta: